بیش از ۳۰۰ معلم در استان ایلام استخدام می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: بیش از ۳۵۰ معلم از طریق کنکور سراسری جهت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و ماده ۲۸ آزمون سازمان سنجش از طریق آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند برای شغل معلمی در ایلام پذیرفته خواهند شد.

اسفندیار رستم زاد مدیرکل آموزش و پرورش ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: امسال ۲۸۰ نفر از طریق کنکور سراسری جهت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و ۱۱۰ نفر از طریق ماده ۲۸ آزمون سازمان سنجش از بین دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و بالا تر از طریق آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: در خصوص نیروهای حق التدریس با رعایت سقف ساعات حق التدریس اختصاص یافته به استان و در نظر گرفتن نیاز آموزش و پرورش جنسیت و رشته تحصیلی به کارگیری خواهند شد.

بیش از ۳۰۰ معلم در استان ایلام استخدام می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تصریح کرد: متقاضیان واجدالشرایط جهت شغل معلمی با مراجعه به سایت آموزش و پرورش و برگزاری آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد.

رستم زاد با اشاره به طبق ماده ۲۸ آزمون استخدامی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹، بیان کرد: علاقمندان جهت استخدام با فرآیند آزمون و طی یک سال دوره ی آموزش در دانشگاه فرهنگیان، آماده ورود به کلاس های درس می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰ نفر معلم حق التدریس در استان داریم

۳۶۰ معلم جدید جذب آموزش و پرورش قزوین می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۳۶۰ معلم جدید از دانش آموختگان دانشگاه های سراسر کشور از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ در سال جاری جذب این اداره کل خواهند شد.


خیرالله رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ۱۲ هزار معلم از طریق این آزمون، استخدام خواهند شد که سهمیه استان قزوین از این تعداد ۳۶۰ نفر است.
وی اضافه کرد: این معلمان در تمام مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و هنرستان ها جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

۳۶۰ معلم جدید جذب آموزش و پرورش قزوین می شوند


رحمانی ادامه داد: پذیرفته شدگان این آزمون پس از طی مراحل استخدامی به مدت یک سال دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کرده و از مهرماه سال ۹۹ فعالیت در آموزش و پرورش آغاز خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین افزود: زمان، رشته های مورد نیاز و نحوه ثبت نام در این آزمون استخدامی متعاقبا از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
استان قزوین دارای حدود ۱۶ هزار معلم در مقاطع مختلف تحصیلی است.

زمان آغاز استخدام “معلمان حق‌التدریس” اعلام شد

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه چه آموزش و پرورش پول داشته باشد یا نداشته باشد استخدام “معلمان حق‌التدریس” انجام شود، زمان استخدام این دسته از معلمان را اعلام کرد.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار‌ کرد: قانون استخدام معلمان حق‌التدریس باید ظرف مدت سه سال اجرا شود یعنی چه در آموزش‌‌وپرورش امکانات داشته باشیم و چه نداشته باشیم، باید قانون اجرا شود.

وی افزود: درست است که نقدهایی درباره به کارگیری آموزش‌دهندگان نهضت سواد‌آموزی یا برخی از مربیان پیش‌دبستانی مطرح است اما تبدیل وضعیت آنها قانون است و ما موظف به اجرای آن هستیم و دیگر از مرحله نقد گذشته است.

زمان آغاز استخدام “معلمان حق‌التدریس” اعلام شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره ادعای معلمان حق‌التدریس مبنی بر تخصیص اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی در بودجه ۹۸ برای استخدام آنها گفت: زمانی که بودجه سال ۹۸ در حال بررسی بود در جدول شماره ۹ و در ردیف ۵۵۰ هزار، ۴۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای جذب این افراد پیش‌بینی شد اما این موضوع در سقف جدید بودجه که به تایید سران سه قوه رسیده و ملاک عمل اجرای بودجه در سال ۹۸ است به آموزش و پرورش ابلاغ نشده که ما بخواهیم برای آن تخصیص دریافت کنیم.

الهیار ترکمن متذکر شد: با این وجود ما باید قانون را اجرا کنیم و نباید به فکر “پول” بود؛ از مهر ماه به بعد وارد فرآیند جذب این نیروها خواهیم شد و چه آموزش و پرورش پول داشته باشد یا نداشته باشد، استخدام این افراد ظرف ۳ سالی که در متن قانون مشخص شده، باید اجرا شود.

معایب حذف شرط بومی بودن معلمان در آزمون استخدامی بیش از مزایای آن

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معایب حذف شدن شرط بومی بودن معلمان برای استان خوزستان بیش از مزایای آن است.

‌حرج چلداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ اظهار کرد: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال، شرط بومی بودن مطرح نخواهد بود.


وی افزود: حذف شرط بومی بودن در استخدامی آموزش و پرورش مزایا و معایبی دارد؛ از جمله مزایای آن می‌توان به حذف محدودیت در جذب نیرو و تکمیل ظرفیت اشاره کرد، در نتیجه دیگر نگران خالی ماندن ظرفیت‌ها نیستیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه استخدامی، بدون قید و شرط و محدودیت بومی بودن خواهد بود، برای آموزش و پرورش استان معایب بسیار زیادی به همراه دارد که باعث می شود در مناطق برخوردار از نیروی کافی، همچنان جذب نیرو صورت گیرد و در مناطقی که با کمبود نیرو مواجه هستند همچنان دچار کمبود نیروی انسانی باشند.

‌چلداوی بیان کرد: نیروهای غیربومی که جذب آموزش و پرورش می شوند نیز پس از مدت کوتاهی متقاضی خروج از استان می شوند و کمکی به جبران کمبود نیروی انسانی در خوزستان نخواهند کرد، در نتیجه کماکان شاهد کمبود معلم در استان خوزستان خواهیم بود.

معایب حذف شرط بومی بودن معلمان در آزمون استخدامی بیش از مزایای آن

وی عنوان کرد: همچنین نیروی غیربومی نمی‌تواند مانند نیروی بومی، دلسوز دانش آموزان استان باشد در نتیجه معایب حذف شدن شرط بومی بودن بیش از مزایای آن است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شهریور ۹۸ و برگزاری آزمون به احتمال زیاد مهرماه است. در استان خوزستان از طریق آزمون حدود هزار و ۲۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

جذب ۱۴ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی

الهیار ترکمن به تشریح جزئیات جذب ۱۴ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی و چگونگی به کارگیری معلمان حق‌التدریس پرداخت.
به گزارش بازارکار خبرنگار حبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیارترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات استخدام رسمی معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و آموزش دهندگان نهضت اظهار کرد: آئین‌نامه جذب این معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شد و در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است که بعد از ابلاغ آن را اجرا می‌کنیم.

جذب ۱۴ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی


او با اشاره به برخی ابهاماتی که در اجرای قانون وجود داشته است، گفت: بر اساس قانون باید در فرآیند اجرا و نظارت دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دو نفر از وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی حضور داشته باشند که این موضوع انجام شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
الهیارترکمن با اشاره به اینکه برای اجرای قانون آمادگی کامل داریم، تصریح کرد: این قانون دو دسته از نیرو‌ها شامل معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی و گروه بعدی آموزش دهندگان نهضت را در بر می‌گیرد که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی برای حضور در کلاس‌های درس باید دوره یکساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان را با نمره قبولی بگذرانند و بر این اساس به کارگیری شوند.
او افزود: گروه دوم یعنی آموزش دهندگان نهضت که تعداد ۲ سوادآموز یا بیشتر داشتند، می‌توانند با شرکت در آزمون داخلی و گذراندن دوره یکساله به کارگیری شوند که رعایت هر دو شرط برای فعالیت الزامی است.
الهیار ترکمن با اشاره به اینکه بر اساس توافقات اولیه با سازمان اداری و استخدامی، ۱۳ هزار معلم بر اساس قانون تعیین تکلیف به کار گرفته می‌شوند، گفت: بعد از نهایی شدن آئین‌نامه، رایزنی‌های دیگری انجام می‌دهیم و ممکن است تعداد افرادی که به خدمت می‌گیریم، تغییر کند.
الهیار ترکمن بیان کرد: ۱۱۲ هزار نفر مشمول قانون استخدامی هستند که مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس شاغل از سال ۷۹ تا ۹۱ و آموزش دهندگان نهضت از سال ۷۹ تا ۹۲ را شامل می‌شود.
او درباره سهم معلمان مناطق محروم در این قانون گفت: عمده مشکل آموزش و پرورش کمبود نیرو در مناطق محروم و حاشیه شهرها است و در قانون، رسیدگی به این مناطق مورد توجه قرار گرفته است.
معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره تامین اعتبار استخدام مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس و آموزش دهندگان نهضت گفت: نمایندگان مجلس ردیفی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته‌اند اما به دلیل محدودیت بودجه ممکن است با کسری مواجه شویم ولی به دلیل آنکه این موضوع قانون است و باید آن را اجرا کنیم برای تامین اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه تمهیداتی در نظر می‌گیریم.
چگونگی جذب نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی
الهیار ترکمن با بیان اینکه جذب در آموزش و پرورش از ۲ طریق انجام می‌شود اظهار کرد: بخشی از نیروها از طریق ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه و بخشی دیگر از طریق قانون تعیین و تکلیف استخدام معلمان حق التدریس است.
او ادامه داد: به استناد ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه امسال ۱۲ هزار نیروی جدید جذب آموزش و پرورش می‌شوند که شرایط به کارگیری آنها در دفترچه آزمون استخدامی آمده است و این داوطلبان می‌توانند پس از قبولی در آزمون و گذراندن دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان در کلاس‌های درس حاضر شوند.
معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان از طریق ماده ۶۳ قانون برنامه ششم دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی به بالا هستند که با گذراندن دوره آموزشی در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی امکان فعالیت دارند.
الهیار ترکمن بیان کرد: علاوه بر جذب ۱۲ هزار نیرو از طریق آزمون استخدامی ۲ هزار نیرو هم به طور اختصاصی برای فعالیت در استان سیستان و بلوچستان جذب می‌شوند.
او تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاهی اجرایی است و بنابر قوانین موجود روند استخدامی را انجام می دهیم بنابراین ذی نفعان باید به شروط قانونی فرآیند استخدام توجه داشته باشند.

جذب مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از همه نیروهای تربیتی و مربیان آموزش ‌و پرورش خواست، تمرکز فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی را به دل مدارس ببرند تا از این طریق تربیت به معنای واقعی محقق شود.


به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که عصر روز گذشته در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، نیروی انسانی را در هر مجموعه‌ای مهم‌ترین رکن تحقق اهداف دانست و گفت: مهم‌ترین چالش آموزش‌ و پرورش در شرایط کنونی منابع انسانی است اما باهمت و تلاش همکاران، این دغدغه را در حوزه پرورشی با دو مدل کم کردیم. با پیگیری‌ها و تلاش‌های معلمان و مربیان که در خط مقدم تلاش می‌کنند افق‌های خوب و روشنی ازنظر کمی در حوزه نیروی انسانی رقم‌زده شده است. جذب نیروی انسانی و مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار به ما گزارش‌شده است.

جذب مربیان تربیتی از طریق ماده ۲۸و دانشگاه فرهنگیان


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش مطالبه مقام معظم رهبری را بر دو بخش دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان مزرعه مادر، سرچشمه اصلاح و آغاز تحولات و حوزه پرورشی و فرهنگی با تاکید بر منابع انسانی، تقسیم کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی کمی و کیفی چالش و دغدغه مااست. در بخش تامین نیروی انسانی کیفی، فضا را باید بازکنیم تا نیروهای انسانی کارامد و معلمان خلاق در بخش‌های مختلف به‌صورت غیرموظف در حوزه پرورشی تدریس کنند. از ظرفیت فعالیت‌های تربیتی باید استفاده و برای آن چاره‌اندیشی کنیم‌ تا مشکلات نیروی انسانی کم شود.
وی از تلاش برای ساماندهی، جذب و آموزش نیروی انسانی تشکر کرد و گفت: تمام بخش‌های آموزش ‌و پرورش از کمبود نیروی انسانی کیفی رنج می‌برد. وجود نیروی پرانگیزه، بانشاط و خلاق مهم است. حوزه امور تربیتی پرچم‌دار فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در آموزش ‌و پرورش است که هرروز باید برافراشته‌تر شود لذا تقویت ادارات امور تربیتی جزو مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده است.
کاظمی امور تربیتی را تمام حوزه پرورشی و فرهنگی خواند و گفت: یکی از بخش‌هایی که باید به آن فوق‌العاده توجه شود کیفیت‌بخشی و برگزاری این جشنواره‌ها است. کتاب تفکر و سبک زندگی به این حوزه اختصاص‌یافته و ما خوشحالیم یک روزنه‌ برای همکاران بخش‌های پرورشی و فرهنگی بازشده تا با دانش‌آموزان بیشتر ارتباط برقرار کنند و تمرکز بیشتری برای نیازهای آنان داشته باشند.
معاون وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: این تجربه‌ها می‌تواند به کیفیت ‌بخشی نیروی انسانی در حوزه پرورشی کمک کند اما این موضوع کافی نیست باید انگیزه و توانمندی‌های معلمان و مربیان را افزایش دهیم تا بتوانیم دوره۳۰۰ساعته را در زمان طولانی‌مدت برای معاونان و مربیان پرورشی تدارک ببینیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: آنچه امروز کار حوزه پرورشی و فرهنگی را سنگین‌تر کرده است متولی شدن مراقبت و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید آن را به فال نیک گرفت و احساس مسئولیت داشته باشیم چراکه این موضوع جزو اولویت اول نظام است و این کتاب می‌تواند به‌عنوان رکن برنامه‌ها باشد به‌ویژه که تمرکز در دوره متوسطه اول است و می‌تواند آغاز یک حرکت خوب باشد.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌ و پرورش، وی افزود: برای کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی، نیروی انسانی فعال در حوزه پرورشی و فرهنگی می‌توانند این کار را انجام دهند. مدیریت و رصد این شرایط کار ماست و امیدوارم با کمک شما و منابع انسانی این حوزه در خط مقدم تعلیم و تربیت، موفقیت‌های قابل‌توجهی در این بخش داشته باشیم.
کاظمی گفت: تمرکز فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی را باید به دل مدارس ببریم تا جامعه دانش‌آموزی بیشتری را در شبکه تشکیلاتی خود عضو کنیم تا تربیت به معنای واقعی شکل گیرد.

کمبود نیرو در مدارس استثنایی

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به کمبود نیرو در مدارس استثنایی گفت: دانش آموزی بدون معلم و کلاس نخواهد بود.


به گزارش خبرنگار مهر، محسن غفوریان صبح سه‌شنبه در بازدید از آموزشگاه استثنایی شایستگان روستای بستانو شهرستان عسلویه اظهار داشت: سازمان آموزش استثنایی برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی متولی آموزش و پرورش و توانبخشی هفت گروه از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور است.
وی از تحصیل بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز تحت پوشش این سازمان خبر داد و افزود: این تعداد دانش آموز در بیش از هزار و ۵۷۰ مرکز آموزشی تحصیل می کنند که حدود ۷۰ هزار دانش آموز آن در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه برنامه و سیاست اصلی سازمان فراگیر سازی است، ادامه داد: سعی سازمان در ایجاد شرایطی است که دانش آموز با هر نوع تفاوتی بتواند در نزدیک ترین مرکز آموزشی به محل سکونت خود تحصیل کند.

کمبود نیرو در مدارس استثنایی


غفوریان با بیان اینکه در حال حاضر گروه دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و اختلالات هیجانی در گردونه فراگیرسازی سازمان قرار دارند، یادآور شد: سایر دانش آموزان مرتبط با سازمان در مدارس ویژه تحصیل می کنند.
وی تصریح کرد: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد کتاب های درسی برای اول مهر سال جاری توزیع شده است و در چند روز آینده بقیه آن نیز توزیع خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در صورت دسترسی به موقع به تخصیص های تعیین شده در سال تحصیلی جدید، طرح خدمات حمایتی با برنامه ادامه خواهد داشت.
غفوریان، یکی از افتخارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی را ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی جامع به دانش آموزان اعلام کرد و اضافه کرد: بیش از هفت میلیارد تومان در دو سال گذشته هزینه خدمات حمایتی برای دانش آموزان بوده است که پرداخت هزینه های بیمارستانی، پرداخت داروهای مستمر مصرفی دانش آموزان، وسایل توانبخشی و کمک آموزشی برای دانش آموزان در این دوسال از پرداختی های مورد نظر است.
وی یکی از مشکلات سازمان آموزش استثایی را کمبود نیروی انسانی دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، دانش آموزی بدون معلم و کلاس نخواهد بود.
معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان بیان داشت: سرویس ایاب و ذهاب هم کماکان از اولویت های اصلی سازمان است که در سال جدید هم این حمایت را از دانش آموزان خواهیم داشت.

موکول آزمون استخدامی آموزش و پرورش به اواخر شهریور ماه

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ما برای آزمون استخدامی امسال ۱۸ هزار و ۳۹ نفر مجوز داریم که مجری آن سازمان اداری و استخدامی کشور بوده که اواخر مرداد قرار بود انجام شود.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار داشت: طرحی که برای رتبه‌بندی فرهنگیان نیاز است با توجه به اختیارات دولت و بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم که می‌تواند ورود کند تهیه‌شده و در کمسیون اجتماعی دولت تصویب و به‌زودی به صحن دولت ارسال و پس از تصویب نهایی اجرایی می‌شود و تمام تلاش ما این است از مهرماه انجام و اجرا شود.

وی در پاسخ به سوال زمان و علت تاخیر آزمون استخدامی گفت: ما برای آزمون استخدامی امسال ۱۸ هزار و ۳۹ نفر مجوز داریم که مجری آن سازمان اداری و استخدامی کشور بوده که اواخر مرداد قرار بود انجام شود و ظاهراً به دلایلی اواخر شهریور موکول شده ولی خوشبختانه مجوزهای ما تایید و ۱۲ هزار نفر ماده ۲۸ اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان، ۲ هزار نفر سهمیه مختص استان سیستان و بلوچستان و ۴ هزار و ۳۹ نفر هم مجوزهای استفاده‌نشده سال قبل در دفترچه درج‌شده و علاقه‌مندان به حرفه معلمی می‌توانند انتخاب و بر اساس شرایط در آزمون شرکت کنند.

موکول آزمون استخدامی آموزش و پرورش به اواخر شهریور ماه

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش موضوع حقوق نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمت را این‌گونه پاسخ داد: بحث حقوق نیروهای حق‌التدریس آزاد به‌روز پرداخت می‌شود و موضوع ما تبدیل وضعیت آن‌ها است که باید این آئین‌نامه در دولت تصویب و انجام شود؛ حقوق معلمان خرید خدمت بیشتر پرداخت‌نشده است.

الهیار ترکمن ملاک کار وزارت آموزش پرورش را تکالیف قانونی برشمرد و ابراز داشت: آموزش‌وپرورش دستگاه مجری است و قانون‌گذار نیست و برای تبدیل وضعیت معلمان قراردادی بر اساس قانون مجلس عمل می‌شود و تمام مجوزهای ما بر این اساس است و هر چه در قوانین موجود برای تعیین وضعیت به ما اجازه بدهد، اعمال خواهد شد.

برگزاری آزمون استخدامی کشور با۳۰ هزار داوطلب در مهر

 ثبت نام داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدامی ادارات و سازمان ها، مهر آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ظرفیت شرکت داوطلبان را در این آزمون استخدامی ۳۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: ثبت نام شرکت کنندگان وآگهی آزمون هفته آینده اعلام و آزمون استخدامی هم در مهر امسال برگزار می شود.

دکتر صدر نوش آبادی گفت: در این آزمون حدود ۱۸ هزار داوطلب در وزارت آموزش و پرورش و ۱۰ هزار نفر هم در وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی وبقیه در دیگر دستگاه های اداری استخدام می شوند .

برگزاری آزمون استخدامی کشور با۳۰ هزار داوطلب در مهر

معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: ۳۰ درصد این استخدامی به خانواده ایثارگران و جانبازان اختصاص یافته است.

وی در زمینه طرح چابک سازی دولت هم گفت: به تدریج با جایگزینی اتوماسیون اداری و سامانه های دولت الکترونیک، برای کم کردن تشکیلات دولت اقدام می‌شود.

استخدام بیش از ۸۵۰ معلم در کرمانشاه

معاون برنامه‌ریزی پژوهش و نیروی انسانی استان کرمانشاه گفت: امسال ۵۵۰ نفر از طریق کنکور سراسری و ۳۰۷ نفر نیز از طریق آزمون استخدام برای شغل معلمی در استان پذیرفته می‌شوند.

ماشاءالله پروین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: امسال ۵۵۰ نفر از طریق کنکور سراسری برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و ۳۰۷ نفر نیز از طریق ماده ۲۸ آزمون سازمان سنجش از بین دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر از طریق آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی پژوهش و نیروی انسانی استان کرمانشاه افزود: باتوجه به این ماده امسال شرط بومی گزینی نیز حذف شده است.

وی گفت: متقاضیان واجدالشرایط برای شغل معلمی با مراجعه به سایت آموزش و پرورش و برگزاری آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد.

استخدام بیش از ۸۵۰ معلم در کرمانشاه

پروین با اشاره به ماده ۲۸ آزمون استخدامی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹، خاطرنشان کرد: علاقمندان برای استخدام با فرآیند آزمون و طی یک سال دوره آموزش در دانشگاه فرهنگیان، آماده ورود به کلاس‌های درس می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: باتوجه به محرومیت شهرستان‌ها ظرفیتی که برای آزمون استخدامی به استان تعلق گرفته است بین شهرستان‌ها تقسیم می‌شود.